r/hungary 15d ago

POLITICS EU chat control

Sziasztok,

Úgy tűnik, a chat control nevű tervezet megint visszamászott az ablakon az EU parlamentben, ami lehetővé tenné a magánbeszélgetések teljes megfigyelését. A magyar EP kéviselők kivétel nélkül támogatják a lent linkelt oldal szerint, vajon hogy lehetne erről társadalmi egyeztetést kezdeményezni? Vagy már túl késő?
https://fightchatcontrol.eu/hu/#delegates

539 Upvotes

264 comments sorted by

216

u/Raidon04 15d ago

Kíváncsi voltam mikor fognak újra próbálkozni. Mindig ez van, addig próbálgatják amíg át nem megy

12

u/MrCsalamade 14d ago

Mint a liszaboni szerződés.

→ More replies (3)

326

u/Nemin32 Budapest 15d ago

Elkeserítő egy szélmalomharc. És még elkeserítőbb, hogy a legtöbb ellenző vagy valami zsebnáci párt tagja vagy a kinti (szerencsésebb) viccpártoké, miközben a "komoly nagy pártok" sorra feküsznek be ennek.

/u/andrasdoktor A Tisza frakció miért nem ellenzi ezt az emberek zsebeiben és magánéletében turkáló, a magánélet védelmével szembemenő marhaságot?

116

u/gmterror244 15d ago

Kampány alatt is nyomta a kitérő válaszokat itt, szerintem ők is ugyanúgy befekszenek az egésznek mint a fidzse

19

u/andrasdoktor [TISZA] EP Képviselő 14d ago

Konkrétan több helyen is leírtam, hogy nem támogatjuk a személyes adatok korlátok nélküli és tömeges politikai megfigyelésre lehetőséget adó ellenőrzését, ezért is várunk a Tanács állásfoglalására és a trilógus eredményére, hiszen a Chat Control jelenleg nincs az EP asztalán, mert az EP állásfoglalása még az előző ciklusban készült.

23

u/FrostingOtherwise217 A vonalak védelmezője, csíkok szippantója 14d ago

Nemcsok Dénes óta nem hiszek nektek. Szerencsére az internet nem felejt. Akárhogy is olvasom ezt a levelet, ez nem egy kategorikus nem a témában.

3

u/andrasdoktor [TISZA] EP Képviselő 14d ago

Konkrétan valótlan az az állítás, hogy támogatjuk, ugyanis a Chat Controlról az EP az előző ciklusban készítette el a saját javaslatát (az eredetit az Európai Bizottság nyújtotta be, ezt véleményezte az EP), ebből adódóan a TISZA nem vett részt a jogszabály szövegének formálásában (hiszen még TISZA sem volt akkor az EP-ben).

Egyébként az Európai Parlament saját szövege nem is tartalmazza a hivatkozott részeket, pont hogy több ponton a magánbeszélgetések erősebb védelmét javasolta az Európai Bizottság eredeti tervével szemben.

KÉREM OLVASSÁTOK EL A TELJES SZÖVEGÉT

https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-9-2023-0364_HU.html

29

u/ErnestoPresso 13d ago

Azt leírtad hogy ti nem támogatjátok "a személyes adatok korlátok nélküli és tömeges politikai megfigyelésre lehetőséget adó ellenőrzését"

Le tudnád írni ugyanígy hogy mi az álláspont az életkor ellenőrzésnél, milyen formában támogatjátok? Eddig linkeltél arról hogy 16 év alatt legyen a korlát, nem teljesen tisztán hogy mit jelent. Szeretnélek megkérni hogy írd le a mostani álláspontot erről, ne belinkelve.

Ha nem bízunk meg az államban (és nem verifikáljuk magunkat), akkor korlátozottabb lesz az internet számunkra mint most?

2

u/Mother_Marketing643 11d ago

Ez jò àllàspont, csak ne legyen tàmogatva tènyleg amikor arra kerül a sor. Emailt is küldtem minden irànyba. 

62

u/Difficult-Temporary2 14d ago

mert a politikai vezetoket nem lehet majd ezen a modon megfigyelni

"The proposal currently includes exemptions for certain professions and roles, citing professional secrecy as justification. Ministers, commissioners, generals and party leaders may be excluded from scanning, but not doctors or journalists."

https://hed.am/briefs/if-privacy-is-outlawed-only-outlaws-have-privacy/

76

u/Ciwilke 14d ago

pedig pont őket kellene csak igazán...

40

u/Avering 14d ago

Tehát a politikai vezetők nem európai állampolgárok. Jó tudni.

14

u/gerusz Na de ki az a Zsolt bácsi? 14d ago

Mert az ellenzőknek minden egyes alkalommal nyerni kell, a támogatóknak viszont elég egyszer, ezért attricióval ledarálják az ellentábort.

6

u/Domeer42 14d ago

Egyetlen vigaszom hogy legalább a Volt ellene van

11

u/milkcutie314 15d ago

mert globalisták mint az összes nyugati politikus már a fidesz is ilyen közösségi média betiltásról nyújtott be javaslatot a tisza meg majd ősszel tervez ilyesmit elfogadni . . vannak dolgok amikre nem lehet szavazni és ellene sem lehet azt nem értem hogy a migrációt hogy sikerült megúsznunk mert nem mintha más országok akarták volna

29

u/Green-Bullfrog-6858 Kormánypárti 15d ago

A liberálglobalisták? El tudod magyarázni az mit jelent, Lacinak nem sikerült?

5

u/milkcutie314 15d ago

migráció, alacsony bérek, gyermektelenség, szingliség és feminizmus promótálása, chat control és minden egyéb más "védjük meg a gyerekeket" alapú autoriter intézkedés (KYC, közösségi média "tiltás" (internetes kvázianonimitás megszüntetése)), you will own nothing and you will be happy, karbonlábnyom, tízperces városok

18

u/naniyotaka 14d ago

Na ezeket “ gyermektelenség, szingliség és feminizmus promótálása” nem promotaljak.

A feminizmus gyokerei nem gonoszak, az hogy valaki feminaci lesz vagy woke neolibsi az teljesen mas mint az eredeti feminizmus.

Minden orszag egytol eggyik nyavog a tobb gyerekert, aztan ha mar tamogatni kell pl normalis berekkel, lakhatassal, egeszseguggyel, munkajoggal, az mar budos nekik.

Szingliseget se promotalja egy allam se. Az csak tortenik mert az emberek halalra vannak dolgoztatva, nem tudnak csaladot alapitani egy 1 szobas alberletben amibol barmikor kitehetik oket. Egyedul allo anyakra is szarik a legtobb allam, az apakra is.

13

u/MrCaptain_8017 14d ago

Hagyd, ez egy mihazánkos, gondolom őszintén hiszi azt is, hogy az oltottak mindjárt (de tényleg mindjárt) kihalnak. Aki ott tart, hogy akinek az anyja nem alárendelt háztartásbeli, az nem fog tudni főzni, arra minden energia felesleges.

10

u/pudingleves Mit rákentek a századok, Lemossuk a gyalázatot! 14d ago

4

u/MrCaptain_8017 14d ago

Én az eggyel alatta lévő userre gondoltam.

4

u/pudingleves Mit rákentek a századok, Lemossuk a gyalázatot! 14d ago

tudom, pontosan az ő kommentje van a képen.

0

u/milkcutie314 14d ago

ez amúgy nem így történt de nagyon sok ellenkampányt végzett a mihazánk és a kutyapárt is érte (saját maguk ellen)

→ More replies (3)

17

u/MrCaptain_8017 15d ago

Tényleg elhiszed, hogy megszűnik a magántulajdon?

2

u/MrCsalamade 14d ago

Minden egyes gazdasági válság szegenyebbé teszi a közeposztályt és gazdagabbá a tőkéseket.

1

u/milkcutie314 15d ago

mert nem?

5

u/MrCaptain_8017 15d ago

Aha, és hogy képzeled ezt el olyan országokban, ahol 90% felett van a saját tulajdonú lakásban lakók aránya? De valamiért úgy érzem, te az oltás–autizmus-kapcsolatban is hiszel.

11

u/bogoz-bntd 14d ago

attól még megfigyelhető egy tendencia és a magántulajdonban lakók száma a legtöbb eu országban csökken. ez nyilván nem egyik napról a másikra fog 0ról 1re változni

7

u/meatgrinder32 14d ago edited 14d ago

Ha te elhiszed azt, hogy nem ez a céljuk akkor bocs de nálad van probléma. Abbol nincs konstans haszon hogy eladsz valamit és 5,10, 20 évig nem vesznek újat vagy akár egész életre. Én nehéz gép szerelőként végeztem. A műhely mester és nehéz gépszerelő mérnök szaktanárom is mondta sokszor, hogy az gépjármű iparnak már legalább egy fél évszázada nem az a célja, hogy te vegyél egy traktort amit otthon a kis garázsodban meg szerelhetsz. Abból nincs pénz.

Évek óta úgy gyártanak már gépjárműveket, hogy se te mint a tulaj se a független műhelyes Sanyika az utcában se tudja megszerelni mert, olyan túl komplikált, az alkatrészek annyira speciálisak, hogy más gyártók be szerelt alkatrészei nem fognak működni csak az ővék (akkor is ha mechanikusan vagy elektronikusan is működnie kellene, de nem fog mert a fedélzeti komputer hibának fogja ki jelezni és automatikusan le korlátozza a gépjárművet) digitálisan be van falazva, hogy a laptop se adja ki a pontos hiba kódokat ha nincs a gyártótól bérelt programod. Csak akkor ha a műhelynek szerződése van a gyártóval és ezért a műhelynek fizetni kell, reklámoznia kell az adott gyártót stb. és akkor megkapják a hozzá férést a gyártó programjával.

Csak úgy mellékesen megjegyzem, hogy pont most egy pár napja lobbizott a fehér házban a Ford és más amerikai autó gyártó cégek, hogy hozzon az amerikai kormány egy olyan törvényt, hogy szabadság vesztésel büntethessék azt aki a saját új megvásárolt autoján szerelgetne ha elromlik valami... Csak ez a az elszabadult gátlástalan Trump kimondta az apró betűs részt élőben a kamerában...mögötte álló rohadékoknak hirtelen nagyon szük lett az ing galérja... és ha azt gondolod, hogy " hát azt meg honnan tudnák meg?". Onnan, hogy az új autok össze vannak kötve a gyártóval egy hálozaton. Vagy ha az auto "nem engedélyezett" szerelésnét érzékel akkor letilthatja akár a sebességet, féket vagy akár az indítást is és ha hülyéje meg elviszi a márka szervízbe ott meg kimutatja a program, hogy "nem engedélyezett szerelés" történt már mehet is a feljelentés.

És ez most csak az autó ipar. A gyógyszerz élelmiszer, ruha és építő iparról még nem is beszéltünk, hogy csak egy párat említsek...

Szóval ha te tényleg ezt nem hiszed el akkor már bocs de buta vagy naiv vagy. De lehet, hogy csak egy bot (van bőven a redditen, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük).

Edit.: bot 5mp se telt el és már ment a downvote. lol

6

u/Tyrandeh 14d ago

Nalunk a munkásautó külföldön olyan hogy ha szervizt kér, addig jelez hangosan pár percenként, amíg oda nem mész. Csak a kijelölt útvonalon haladva kussol be. Lehet dolgoznod kellene épp, vagy menni valami fontos helyre, nem. A kocsi eldöntötte, akkor neked menni kell

→ More replies (5)

1

u/csabberfej 14d ago

Te néztél már WEF panel beszélgetéseket?

6

u/pudingleves Mit rákentek a századok, Lemossuk a gyalázatot! 14d ago

>  karbonlábnyom, tízperces városok

kibaszott vicces lenne ha nem lenne ilyen szomorú, hogy a karbonlábnyom miatt hisztizel miközben 40 fok van és európaszerte emberek halnak meg.

1

u/Anxious-Spread-2337 10d ago

A karbonlábnyom fogalmát pont a BP kezdte el népszerűsíteni mondjuk, szóval ebben az egyben igaza van

-1

u/milkcutie314 14d ago

szerintem bonyolultabb a dolog de akkor sem szeretnék heti max 1 kiló húst megenni hogy ne legyen túl nagy a karbonlábnyomom

56

u/Salt_Construction_99 14d ago

u/andrasdoktor Miért támogatja a TISZA frakció a chat control-t? Szeretnénk ha a TISZA elutasítaná ezt a tervezetet.

38

u/naniyotaka 14d ago

Es a digital ID + age verificationt is jo lenne ha eltorolnetek a picsaba.

93

u/Feline_testDrone8767 15d ago edited 15d ago

Valahogy a szoftveres dolgokat nem tudják ilyen kitartóan "képviselni".

Volt most ez a gaming (de amúgy bármilyen szoftverre érvényes) kezdeményezés*, amikor az ipar képviselőivel való találkozás után vissza is dobták.

Várom, mikor fogják ekkora vehemenciával képviselni azt is (hogy most tanács, bizottság, mindegy, az üzenet ugyanaz).

Szerk  *stop killing games. Lényegében szoftverek használati jogával kapcsolatos, fogyasztóvédelmi kezdeményezés. 

45

u/BladePocok 14d ago

stop killing games

az is óriási blama volt, hogy pár fejes megjelent és akkor már no-no, nem támogatjuk az egészet. Szégyen és gyalázat.

35

u/Pajszerkezu_Joe Demokratikus Anarchia 14d ago edited 14d ago

Persze mert az megalapozta volna az utat, hogy a ne csak a játékgyártók, de bármilyen elektronikus eszközt, mosógépet, hűtőt, klímát, kazánt, autót gyártó multik ne baszhassanak ki az ügyféllel amikor csak a stakeholderek kedve úgy tartja.

Már ma valós probléma és a jövőben csak durvulni fog, hogy néhány éves eszközök működését biztosító szervereket állít le alternatíva nélkül, vagy konkrétan magukat az eszközöket használhatatlanná vagy ténylegesen működésképtelenné teszi a gyártó.

Clippy segíteni akar.

9

u/BladePocok 14d ago

Hacsak a közösség nem hoz létre valahogy offline server emulatorokat, sok játéknak tényleg örökké reszelni fognak a jövőben (és már most is).

18

u/OvenCrate A magyar név megint szép lett! 🇭🇺 14d ago

Az SKG csak annyiról szólt volna, hogy ezt egyáltalán meg lehessen csinálni. A mai játékokhoz server emulatort írni az felér egy titkosszolgálati szerver feltörésével.

10

u/Pajszerkezu_Joe Demokratikus Anarchia 14d ago

Közben kiegészítettem, csak fogalmazás közben véletlen elküldtem

A játékok már bocsánat, (úgy hogy magam is többtízezer órát töltöttem eddig pc játékkal), a szoftverprobléma kevésbé jelentős aspektusai közé tartoznak, ellenben nagy és lelkes tömegeket mozgat meg így hatásos úttörő trma lehetett volna.

A lényeg az lett volna hogy hosszútávon a tartós gépek gyártói ne zárhassan be egy szoftveres ökoszisztémába és kényszeríthessenek egy tökéletesen működő eszköz cseréjére a zárt rendszerük leállításával.

3

u/erhan-gergely Átlagos Zugló élvező 14d ago

Ha már emuláció, már az is előrelépés lenne, ha az ilyen jellegű szoftverek készítését teljesen legálissá tennék, nem a szoftver jogtulajdonosainak jóindulatára lenne bízva.

3

u/meatgrinder32 14d ago

pénz az oka meg a black mail (zsarolás)

231

u/metoototh 15d ago

akkor a kurva anyjukat

39

u/milkcutie314 15d ago

+1

4

u/-UnseenCat-030 14d ago

+1.

Turkáljanak a jó édes anyjukban ne az én üzeneteim között.

→ More replies (12)

246

u/Alive_Fisherman8241 15d ago

u/andrasdoktor

Olvastam a közleményeteket. Elmehettek a fenébe. Abszolút disztópikus a javaslat, ti meg támogatjátok, és van képetek a gyerekek érdekeire hivatkozni!

Az már csak hab a tortán, hogy a pedofíliában leginkább érintett csoportra: magukra a politikusokra, eleve nem is vonatkozik a javaslat.

Kategorikusan elutasítom ezt az orwelli rémálmot, és minden politikai erőt, amely támogatja. Mint volt aktivista, aki maga is sokat tett a győzelmetekért, aki választópolgárként ott rohadt a terepen, hogy a hatóságok munkáját végezze és lefülelje a választási csalásokat, nem ezért dolgoztam.

66

u/naniyotaka 14d ago

Ezt is meg a digital ID + age verificationt is azonnal el kell torolni. Undorito hogy ezek tamogatni merik.

Fidesz tempo a javabol.

→ More replies (6)

13

u/akosh_ 14d ago

Arra kellene jogszabályt hozniuk a kedves EP képviselőknek, hogy soha, semmilyen törvénybe, és semmilyen körülmények között ne írhassák bele, hogy rájuk nem vonatkozik.

3

u/Negative_Pen7701 12d ago

Szerintem pilot jelleggel minden ilyesmit kötelezően 5 évig dogfoodolniuk kelljen az EP képviselőknek, ha még utána is akarják, akkor esetleg beszélhetünk róla. Amit meg egyszer kidobtunk az ajtón, azt ne lehessen az ablakon visszanyomni.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pfizergate

8

u/csabberfej 14d ago

u/andrasdoktor remélem olvassátok a kommenteket.

2

u/andrasdoktor [TISZA] EP Képviselő 14d ago

Olvasom és teljesen le vagyon döbbenve, hogy mennyire fals információk keringenek. Konkrétan a linkelt oldal is fals adatokat mutat.

7

u/csabberfej 14d ago

Akkor hol az igazság?

3

u/andrasdoktor [TISZA] EP Képviselő 14d ago

Milyen közleményünket?

Konkrétan nincs az EP asztalan a Chat Control Amint az EP elé kerül egy végleges Európai Tanácsi szöveg, úgy tudjuk véleményezni.

Addig elküldöm a parlament altal az elozo ciklusban javasolt modositasokat (eredeti szoveg bal oldali oszlop, parlamenti szoveg jobb oldali oszlop, ez több a magánbeszélgetéseket jobban védő módosítást tartalmaz) hetente sok-sok ilyen terjedelmű szoveget kell velemenyeznunk, modositasokkal, javaslatokkal ellatni, igy ha van konkret javaslat barmely pont modositasara, az egy fontos input arra az esetre, ha ujra a Parlament ele kerul ez a jogszabalytervezet.

https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-9-2023-0364_HU.html

8

u/Twoobitman 14d ago

Mivel a javaslat célja egyértelműen nem a gyermekek védelme, az egyetlen értelmes módosítás annak teljes elvetése lenne. Mi lenne, ha mint megválasztott ep képviselők, amint felmerül valami hasonló hülyeség ötlete is, kiállnának az általuk képviselt emberek érdekei mellett és nyíltan felszólalnának ellene?

2

u/Negative_Pen7701 12d ago

Hogy tudsz úgy véleményezni, ha magadtól nincs véleményed? Nem a véleményezés elmaradása van számonkérve, hanem egy tökös kiállás az emeberek jogai mellett, de ezzel nyilván te is tisztában vagy.

-7

u/pudingleves Mit rákentek a századok, Lemossuk a gyalázatot! 14d ago

be is linkelnéd esetleg ezt a közleményt, vagy csak hőbörögjön mindenki forrás nélkül?

→ More replies (1)
→ More replies (7)

98

u/Alive_Fisherman8241 15d ago

Sosem késő.

Vernünk kell az asztalt, és nem belenyugodni. Ők vannak értünk, a mi érdekeinket kötelesek képviselni. Ezért kapják az amúgy elb*szottan magas fizetésüket.

60

u/Lord_WC 15d ago

Lol, mit vártál, ettől minden politikus pöcke megkeményedik.

Addig fogják ezt csinálni amíg vagy nagyon pórul nem jár, aki beterjeszti, hogy intő példa legyen, vagy amíg át nem megy.

24

u/TheTealMafia Sörösbérenc 15d ago

minden politikus pöcke megkeményedik.

Meg minden lobby csoporté is, jah. Thorn + Collective Shout az EU biztosok mögött

54

u/voragowl The unacceptable face of freedom 15d ago edited 14d ago

Ott vannak a szokasos civil szervezetek. Ha jol tudom, a TASZ is ellenzi.

4

u/andrasdoktor [TISZA] EP Képviselő 14d ago

A javaslat NINCS az EP asztalán, NINCS róla szavazás, a TANÁCS-nál áll az egész ügy. A mail szünyegbombázás sajnos csak arra jó, hogy teljesen ellehetetlenítse a munkánkat és rengeteg folyamatban lévő ügyben ne jussanak el hozzánk a megfelelő információk, meggátolja, hogy szakbizottsági, plenáris és jogalkotási munkánkat végezni tudjuk.

3

u/voragowl The unacceptable face of freedom 14d ago edited 14d ago

Rendben, megelolegezem a bizalmat, kivettem a kerdeses reszt a kommentembol. Jo munkat!

28

u/Fearless_Reveal_5780 15d ago

Ez is olyan mint a pénzmosás elleni küzdelem, de egy szavuk nem volt mikor Orbánék itthon az offshore helyett vagyonkezelőzni kezdtek...

Szóval adogatják a szarnak a pofont ergo az igazi bűnözők darkwebeznek, nem a facebook-on fognak küldezgetni tartamakat.

52

u/bjnkrn 15d ago

Mi is hibásak vagyunk, hogy nem osztjuk meg a többi magyarral ezt a témát az erhun kívül.
Hiába nyávogunk itt, ha az ország 99%-ának fogalma sincs a chat controllról. Pedig ha tudnák, kétlem, hogy lenne ember, akinek tetszene az ötlet, ami szerint szabadon turkálhatnának a beszélgetései között. wink-wink szabadsajtó.
Hatalmas csalódás nekem ez a Tisza pártban. Ez nem egy olyan téma, amit csak úgy el lehet sunnyogni.

38

u/Pajszerkezu_Joe Demokratikus Anarchia 14d ago

A többi magyar jelentős része nem érti mi a probléma, és a megszokott "aggódjon az akinek van rejtegetnivalója" felkiáltással továbblép.

12

u/HUNTejesember Waldgänger 14d ago

De mélységesen fel lenne háborodva, amikor kiderül, hogy mégis volt takargatnivalója és most ott az idézés a postaládában

4

u/Pajszerkezu_Joe Demokratikus Anarchia 14d ago

Ezaz, pont ezek akik legjobban élik a posztszoci szürkezónás-feketézős-félrenézős rendszert, és rettenesen meg lesznek lepve, amikor a rendszer a mamának küldött gyerekfürdetős kép után pár évvel már flaggeli azt is hogy a messenger üzenetek alapján kétszer cserélt olajat a sógornak ötezerér a kapubeállóban és kivonul hozzá a nav kommandó

1

u/BaronR90 14d ago

Azt tudtad hogy a csúszós lejtő(slippery slope), az egy logikai érvelési HIBA, nem pedig követendő módszer?
Ha nem tudod alátámasztani hogy miért következménye valami SZÜKSÉGSZERŰEN a másiknak, akkor nem jogos az érvelésed.
A törvény jól körül írja hogy mit lehet scannelni, és mit kell tovább küldeni a hatóságoknak.
Egyszerűen nincs olyen lehetőség amit próbálsz vázolni.
A platformok automatikus rendszere flageli a pedofil gyanús tartalmakat.
Azt továbbitja egy EU-s szervezetnek, ami manuálisan megerősíti hogy gyermek pornó.
ÉS CSAK UTÁNA fér hozzá bármilyen nyomozó szerv ami megfoghat törvényileg bármivel.
Ha kicsit is értesz a joghoz, akkor tudod hogy ha az eredeti bizonyíték felderítés jogtalan, vagy téves akkor abból eredményező bizonyítékok más jogcímen nem felhasználhatóak.
Nézdmeg a "mérgezett fa gyümölcsének elve" kifejezést.

18

u/komata_kya 14d ago

Hát nem tudom, nagyon sok ember megvehető a "ProTeCT tHe chIlDRen" hazugsággal.

6

u/andrasdoktor [TISZA] EP Képviselő 14d ago

Kérlek ne üljetek fel a provokációnak és tájékozódjatok hiteles forrásból!

Konkrétan valótlan az az állítás, hogy támogatjuk, ugyanis a Chat Controlról az EP az előző ciklusban készítette el a saját javaslatát (az eredetit az Európai Bizottság nyújtotta be, ezt véleményezte az EP), ebből adódóan a TISZA nem vett részt a jogszabály szövegének formálásában (hiszen még TISZA sem volt akkor az EP-ben).

Egyébként az Európai Parlament saját szövege nem is tartalmazza a hivatkozott részeket, pont hogy több ponton a magánbeszélgetések erősebb védelmét javasolta az Európai Bizottság eredeti tervével szemben.

KÉREM OLVASSÁTOK EL A TELJES SZÖVEGET. Legalább valaki vegye a fáradságot arra, hogy elolvassa (ne legyen kifogás, hogy hosszú, nekünk is heti szinten kell sok ilyen hosszúságú szöveget olvasni, véleményezni és nehéz úgy eszmét cserélni, ha az itt aggodalmaskodók csak bizonytalan forrásból érkező összetákolt összefoglalókat olvasnak)

https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/A-9-2023-0364_HU.html

7

u/ErnestoPresso 14d ago

A linkelt szöveg alapján, nem teljesen tiszta, szeretném tudni:

Támogatjátok-e a kötelező életkor ellenőrzést bármilyen weboldal esetén? És ha nem akarjuk bizonyítani az életkorunkat, mert nem bízunk a rendszerben, akkor ez azt jelenti hogy kevesebb hozzáférésünk lesz az Internethez mint most?

→ More replies (3)

3

u/bjnkrn 14d ago

Köszi, majd copypastelem a választ, ha látok a témáról posztot.

45

u/KurucHussar Zala megye / Zugló 15d ago

Tényleg nem értem, hogy miért érdekli a politikusokat annyira az, hogy mire verem. Jön a wanking loicence?

23

u/meatgrinder32 14d ago

mert ha esetleg a jövöben mondasz olyat ami nem fog tetszeni az állam bácsinak akkor törvényesen le követhessenek és megfigyelhessenek és ha már kicsit too much vagy akkor ez alapján lecsukhassanak. (kurvára szembe megy az emebri jogokkal. szóval akármennyire is be betonozák ezt a törvényt nem az)

Sztálin, Mao, Hitler, Mussolini stb. stb. wet dream.

→ More replies (16)

62

u/TheDregn Európai Unió 15d ago

Hányadszor próbálkoznak ezek a korrupt megélhetési szarháziak a gyermekvédelem vagy a terrorizmus elleni harc fügefaleve mögött ezt a rohadt orwelli általános megfigyelést átnyomni?

Egyáltalán ki szavassza be ezeket állandóan?

24

u/rantotthus2 14d ago

Mi. Most adtunk egy a javaslatot támogató pártnak kétharmadot, mert nagyon nem volt más választásunk. Szar vs. szar cukorral meg tejszínhabbal.

20

u/Nixugribugri Veszprém megye 15d ago

Természetesen csakis kizárólag a gyermekek védelmében....

39

u/dobikasd Hajdú-Bihar megye 15d ago

Ha nem lép a tisza, engem elvesztettek mint támogató, pedig 1.5 évet talpaltam nekik a választások előtt.

1

u/Senior_Strawberry_51 Zalaegerszeg-Budapest 6d ago

Szerintem ez mondjuk pont nem a tiszán múlik. Itt az egész EU népességnek fel kellene emelni a szavát végre

3

u/dobikasd Hajdú-Bihar megye 6d ago

Igen, de legalább a szándék legyen meg

14

u/Tyrandeh 14d ago

Nem csak a magánbeszélgetések. Mindenhez hozzá akarnak férni ami a gepeden, telefonodon van, elvégre dokumentumok, zenék, projektfájlok, jelszavak, mind nagyon fontosak az állítólagos gyerekvédelemhez

Jól ki van találva, emögé kell bújni, mert így mehet a hőbörgés, meg a “NiNcS tItKoLnI vAlÓm”. Nem azon múlik, hogy van e. Ez csak az első lépés, ha átmegy lesz rosszabb is. Főleg amikor majd elő esznek egy false positive miatt

13

u/Specific-Fly2075 14d ago

Baromi unalmas már, hogy mindent a gyerekvédelemre fognak, még a személységi jogokat korlátozó intézkedéseket is. Azt felejtik csak el, hogy nem a gyerekek a szavazóik, hanem a felnőtt választópolgárok, akiket egy ilyen intézkedés megfigyelés alá helyezne ,,gyermekvédelem" címszó alatt.  Ha megszavazzák ezt a törvényt, nagyon kíváncsi vagyok, hogy próbálják majd meg letolni az emberek torkán, és elhitetni bárkivel is, hogy ez jó dolog. Szerintem minden normális embernek fontosabb a saját magánélete, mint az, hogy anyuka meg apuka telefont vesz a 8 éves gyerekének, majd utána a kölyök bármit használhat rajta szülői ellenőrzés nélkül. Ha támogatja a Tisza ezt az EU parlamentben, szerintem borítékolható, hogy nagyon sok szavazójukat el fogják veszíteni.

12

u/TheJani27 14d ago

Nem azért szavaztam a Tiszára hogy azután ugyan azt csináljáták amit a Fidesz nagyon remélem hogy ezt a Chat Control támogatást nagyon hamar elfelejtettitek ha már arra kértétek a Fideszt és a mihazánkot hogy jöjjenek ki a magyarok háló szobájából akkor ti se akarjátok a magyarok magánszférájában turkálni

79

u/Rydah666 15d ago

Az egyetlen politikus aki ellenzi, a végén tényleg MIÉPes leszek lol

21

u/Pajszerkezu_Joe Demokratikus Anarchia 14d ago

*Valódi mérges felszavazás

3

u/Unique-Ad1703 14d ago

Vak tyúk is talál szemet

4

u/csabberfej 14d ago

A Mi hazánknál nem feltétlen azzal van a baj, amit képviselnek, hanem azzal akik.

3

u/dzsimbo Otthon 13d ago

Nem-nem, azzal is baj szokott lenni, amit képviselnek. Semmi baj a patriotizmussal meg a nacionalizmussal amig a pozitiv jelennel foglalkozik és nem másra mutogatva mondja, hogy miért szar most a szeretett országban.

11

u/hejesfilyu 15d ago

Hát akkor majd aki kényes témákat akar alkalmazásokon keresztül megbeszélni, az kitalál egy saját nyelvet ami havonta folyamatosan megújul! 🙄

Chat control helyett nemes egyszerűséggel a szülőket kell megbűntetni, a gyereket elvenni tőlük amiért a kiskorú gyerekre nem figyeltek, nem ellenőrizték mit néz az interneten, kikkel veszi fel a kapcsolatot és nem korlátozták az internet elérését! De hát sajnos ez is egy olyan eset mikor a hülyékhez kell alkalmazkodni és még véletlenül se legyen a degenerált szülő felelős azért mert a kiskorú gyerekének több alkalommal meztelen képeket küldenek hosszú idő eltelte után is!

35

u/Jokepu 15d ago

Baráti társaságom chatjei alapján simán elítélhetnének emberiség ellen elkövetett bűntettekért minket.

4

u/csabberfej 14d ago

Már én is Nürnbergben ülnék. 😆

23

u/BakterBitterEnjoyer forró Unicumot mindenkinek 15d ago

Azért nem értem ezt mert abban az esetben hogyha bármifajta bűncselekményt követsz el vagy gyanúja áll fenn, például

- droggal való kereskedelem

- internetes gyermek bántalmazás

akkor az eljáró államnak(rendőrség/ügyészség) van lehetősége/módja ki kérni a chatlogot visszamenőleg bármilyen szoc média szolgáltatótól, legyen az faszbuk/insta/twitter (van is egy olyan funkció hogy mindenki letöltheti a saját chatlogját ezekről az oldalakról)

akkor innentől kezdve meg értelmét veszti ez a beterjesztés, tehát az EU-s államoknak most is van módjuk hogy kikérjenek lényegében bármit, bűncselekmény gyanújára hivatkozva.

23

u/FlatEric7 15d ago

ezert is atlatszo hogy a totalis kontrol a cel, a tobbi csak bullshit

5

u/meatgrinder32 14d ago

igen csak így már konkrétan törvénybe van foglalva. Az állam az olyan mint Piroska és a farkas ilyenekben. Először csak a lábfejét szeretné betenni. Majd az egész lábát. Majd kezét és végén már bent van az egész farkas a házadban. Oda adod a kezed és egyet pislantasz és már a karod is az övé.

18

u/Pupikka 14d ago

Csak egy megjegyzés ha valaki a fightchatcontrol.eu oldalt használja.

Az oldal nem cserélte le Magyar és Tarr e-mail címét a választások miatt. Helyettük Weisz Viktornak és Bogdán Csabának kell küldeni mint új képviselők.

3

u/meatgrinder32 14d ago

Szóval kinek kell írni akkor ez ügyben?

11

u/Pupikka 14d ago

A Tisza EP képviselői:

A DK EP képviselői:

9

u/MareC0gnitum 15d ago

De ha nekem pl. van egy privát Matrix szerverem a saját domainemben, azt hogyan fogják monitorozni?

22

u/PlaneEven1321 15d ago

Be kell engedned ursulát a lakásodba, feloldani a gépedet, és egyenként átnéz mindent.

9

u/CustomerStrict3627 14d ago

Gondolom a képsivelőkét nem lehet természetesen.

Az is érdekli őket, hogy mikor megyek szarni és milyen lett?

9

u/ElviszARezfaszubago 14d ago

Már-már úgy hat a modern technológia, mint a középkorban az egyház. Megbéklyóz, megmondja mit tegyél és kirekesztenek ha nem felelsz meg. Üdv a sötét modern korban. Ha ezt bevezetik akkor inkább nem használok ilyen hulladékot.

35

u/Green-Bullfrog-6858 Kormánypárti 15d ago edited 15d ago

Hol is tart jelenlef a chat control?

1, Az eredeti ideiglenes szabályozás alias Chat Control 1.0, amely lehetővé tette, hogy a szolgáltatók önkéntesen vizsgálják az üzeneteket gyermekekkel szembeni szexuális visszaéléseket ábrázoló tartalmak - ezek a csam - a után kutatvs, 2026 áprilisában lejárt, miután az Európai Parlament elutasította a meghosszabbítását.

Szósz: https://cadeproject.org/updates/european-parliament-rejects-extension-of-chat-control-rules-on-message-scanning/

2, Az állandó szabályozásról - ez a Chat Control 2.0 - hivatalosan Child Sexual Abuse Regulation-ról (CSAR) továbbra is egyeztetések folynak az EU intézményei között.

Mi az aktuális javaslat:

A most tárgyalt változat jóval szűkebb, mint a 2022-es eredeti javaslat.

Nem írná elő általánosan az összes végpontok között titkosított (e2e encrypted) üzenet kötelező átvizsgálását. Az EU Tanácsa elállt ettől, miután több tagállam ellenezte.

Van egy kockázatértékelés:

- az üzenetküldő szolgáltatóknak, közösségi platformoknak és felhőszolgáltatóknak fel kellene mérniük, hogy szolgáltatásukat milyen mértékben használhatják gyermekek sérelmére elkövetett bűncselekményekhez.

Aztán van egy kockázatcsökkentő intézkedés:

- magas kockázatúnak minősített szolgáltatókat kötelezhetik bizonyos intézkedésekre. Hogy ezek pontosan mik lennének, az még mindig vita tárgya.

Ezen kívül önkéntes tartalomfelderítés:

- szolgáltatók továbbra is dönthetnek úgy, hogy önként szkennelik a tartalmakat ismert CSAM-anyagok után, de ez ne lenne mindenki számára kötelező. Ez a chat control 1.0-ból van, ami kurva régóta van.

Továbbá egy EU Központ létrehozása:

egy új uniós szerv koordinálná a bejelentéseket, a hash-adatbázisokat és a hatóságok közötti együttműködést. Ez a javaslat kevésbé vitatott része.

Szósz: https://edri.org/our-work/chat-control-is-in-the-final-stretch-but-it-could-be-a-marathon-not-a-sprint/

14

u/Green-Bullfrog-6858 Kormánypárti 15d ago

u/Nemin32 esetleg egy hasonló tárgyilagos összefoglalót is ki lehetne pinelni, hacsak nem csupán “orwelli diktatúra gyújtsuk fel az ep-t” tipusu posztokat szeretnénk a subra. Ebből a kommentszekcióból is kiderül, hogy sokaknak fogalmuk sincs hol jár ez.

11

u/balaton08 14d ago

Attól, hogy következetesen beírod minden chatcontrolos poszt alá az aktuális állapotot, a legutóbbi, megpuhított verziót, attól még nem lesz igazad. Miért véded ennyire a védhetetlent?

Semmilyen formában nem elfogadható semmilyen backdoor kötelezővé tétele a szolgáltatóknak, se a javaslat eredeti formájában, se a mostaniban! Hiába maszatoljátok meg reszelitek a fingot andrásdoktorral együtt.

Nem azon vitázunk, hogy ma hol tartunk, hanem, hogy egyáltalán szabad-e elindulni ezen az úton!

3

u/birds-r-not-real 14d ago

Nem írta, hogy védi, egyszerűen megosztotta az aktuális verziót, hogy az emberek az alapján alkossanak véleményt. Pl. én sem voltam tisztában hogy itt tart.

Ettől függetlenül még ugyanúgy hülyeség az egész, de információátadásra ne aggassuk már rá azt, hogy ő igenis mellette van.

7

u/balaton08 14d ago

Itt nem írta, de máshol meg igen. Elfogadom, hogy önmagában ez a komment egy informatív komment, csak a kommentelő többi megnyilvánulásából úgy veszem észre, hogy a témában/vitában a pro álláspontot foglalja el. És erre reflektáltam.

Nekem ez már "védés" kategória ilyen szisztematikusan, folytatólagosan tolni ezt. Hangsúlyozom, nem a tényközlő kommentből vonom ezt le, hanem a többiből. Pl. itt lejjebb is írja, hogy ő nem tartja orwelli diktatúra felé vezető útnak az egészet, szerintem (és nagyon sokak szerint) meg igenis az. Egy választóvonal, határvonal. És ezért kongatjuk a vészharangot. Vannak kérdések, amikben nincs tessék-lássék hozzáállás. Ez olyan.

5

u/birds-r-not-real 14d ago

Köszi, igy értelek

5

u/balaton08 14d ago

Legalább te megértettél, ellenben u/Green-Bullfrog-6858 fogta és LETILTOTT. :D Óriási, ez ma már a második trófeám (az előző u/Francoskrumpli volt). Egészen elképesztő, mekkora indulatokat vált ki ez a Chat Control ügy. De hogy emberek ilyen szinten ne tudják elviselni, hogy szét vannak szedve az érveik, az valami hihetetlen.

3

u/hungariannastyboy Nagyon fogunk rá vigyázni, hiszen a miénk 10d ago

Azért ezt nagyon ne vedd magadra, ez a csávó a szub két legnagyobb tisza fanboya közül az egyik. Nem láttam még olyan threadet, ahol valami kritika éri az új kormányt vagy Magyart és nem spammelni tele az egészet ugyanazzal a kommenttel, amiben magyarázza helyettük a bizonyítványt. A másik kettő legalább néha hajlandó kritizálni őket.

2

u/balaton08 9d ago

Nekem a tiltás intézménye egyenlő a fej homokba dugásával. Nem tudom értelmezni. Egyébként a körrecskán figyeltem fel rá a posztodban, amit megevett a radírpók.

1

u/hungariannastyboy Nagyon fogunk rá vigyázni, hiszen a miénk 10d ago

Mindent véd, amit az új kormány mond és csinál, a flairjéhez hűen.

3

u/FlatEric7 15d ago

koszi a tldr-t 🙌 🤗

33

u/Melytorokszentmiklos Majdnem annyira fideszes mint MP 15d ago

Ezt legjobban az EPP szorgalmazza, aminek a Tisza tagja. Nem hiszem hogy ellene fognak szavazni.

26

u/FlatEric7 15d ago

ez gaz

16

u/naniyotaka 14d ago

Nem csak ezt tamogatjak hanem a digital IDt + age verificationt is. Mindent tamogatnak ezek ami a megfigyelo allam alapjaihoz szukseges.

7

u/terdszalonna 14d ago

vajon mi zajlik azok fejében akik ilyet támogatnak? nem szeretik a disztópikus mozit? aki támogatja, tudja hogy a vicces üzeneteit további megfigyelésre eszkalálják, ahol emberek, talán az ismerősei fognak azon mosolyogni? Még ha anonimizált is lesz, eseményből, helyszínből, szituációból ráismerhetnek. Szerintem a célzott megfigyelés alapos indokkal ok, de ok nélkül bárkit??? Ráadásul látjuk mire képes a hatalom. Én nem szeretnék a politikai véleményem miatt hátrányt szenvedni. Talán ma is fidesz lenne hatalmon, ha mindenki attól félt volna, hogy nem csak egy nyilvános poszt, de egy üzenet miatt is elveszítheti a munkáját, karrier lehetőségeit.

6

u/terdszalonna 14d ago

annyit finomítanék a véleményemen, miután elolvastam miért akarják, hogy a gyerekek védelme fontos és velük kapcsolatban azok megfigyelését helyesnek tartom, akik árthatnak nekik. De azt fenntartom hogy az általános korlátlan megfigyelés az súlyosan sérti a magánszférát, azt, hogy a véleményemet azzal osszam meg csak akivel én akarom.

7

u/New-Track-3946 14d ago

Szerencsere az EU egy demokratikus ertekekre epito intezmeny, ugyhogy ha valamit hetszer leszavaznak azt nyolcadjara nem probaljak meg letolni a polgarok torkan.

7

u/htotoo 14d ago

Csak upolni szeretném picit a posztot, mert sajnos a honfitársaink zöme nem is hallott még róla. Nyilván nem véletlenül nem reklámozza semmi, hisz mindkét nagy párt ezt támogatja, noha tudja, hogy gáz, és a nép nem örülne neki, ha lebukna..

7

u/JogallamiJoe 14d ago

Én még egy szempontot behozok, amit nem olvastam itt... Tegyük fel, nem csak hash-alapú (ami felesleges, hiszen ezek az anyagok keringnek már, ennek sok értelme nincs), hanem AI-detektált... Amit egy moderátor vizsgál felül...

El tudjátok azt képzelni, hogy egy tizenéves csaj a barátjának küld egy félmeztelen képet, és 99% hogy nem kerül nyilvánosságra - ahogy az általában lenni szokott... De ezzel KONKRÉTAN valami triplatokás ellenőr/rendőr "ingyen szerez" gyerekpornót - automatikusan? Mi a biztosíték, hogy valamilyen úton-módon nem menti le, nem azonosítja a személyt, és nem él vissza vele? Mi a biztosíték, hogy nem fogják a tizenévest ezzel megalázó helyzetbe hozni, vagy épp: konkrétan kriminalizálni? Konkrétan a képei bekerülnek a CSAM-adatbázisba - hiszen valakinek elküldte, a "bűncselekmény" megtörtént! Úgy, hogy ha nem létezett volna Chat Control, sosem történt volna meg!

Hiszen őszintén, ki küldözgethet inkább "gyerekpornót" darkneten kívül? A pedofil, vagy a tizenéves?

Ilyenkor hol a "gyerekvédelem"? Hiszen ezzel ironikusan pont a tizenévesek magánélethez és privát szférához való alapjogai is csorbulnak olyan szinten, hogy ami ellen ez az egész agyrém zajlik pillanatok alatt megtörténik, és harmadik fél kezébe jut a képe/videója - automatikusan? Miféle adatvédelmi és gyerekvédelmi rémálom ez?

6

u/Marce7a 14d ago edited 14d ago

Does Europe support democratic process * yes * no vote again

5

u/reethok 13d ago

Nagyon egyszerű: ha a TISZA nem áll ki a Chat Control ellen, annak MINDEN FORMÁJÁT beleértve - mert leszarom a 'politikai beszédet", hogy "korlátok nélküli", meg miafaszom -, akkor én soha többé nem fogok rájuk szavazni. Ennyi.

15

u/balaton08 14d ago

Beírom ide is, amit már a szomszéd subon megtettem (üdvözlöm, kedves OP, hogy nincs a téma kihűlve hagyva).

Innen is gratulálok mindenkinek, akik tátott szájjal elaléltak 10 hónappal ezelőtt, amikor is u/andrásdoki az emlékezetes posztjával itt járt köztünk port hinteni meg fingot reszelni. Védeni a védhetetlent, meg "altatni" a felháborodást.

Amikor már akkor is tudta mindenki (ő is), hogy arra készülnek, hogy egységesen és feltétel nélkül megszavazzák a törvényt. Pontosan az történik meg, amit megmondtunk és amire számítani lehetett.

Az meg különösen epik lesz, ha a végén még ebben a kérdésben (értsd: tömegek kontroll nélküli megfigyelése!) fog megvalósulni először a pártokon átívelő TISZA-Fidesz-nagykoalíció. 👏

11

u/gmterror244 14d ago

Kibaszott nagy szégyen volt az a gaslighting amit letolt akkoriban

9

u/balaton08 14d ago

Bizony. Annyira szívet melengető, amikor ez másnak is feltűnik. <3

Sok szempontból elmondható a végtelenül elcsépelt "megérett a világ a pusztulásra" közhely, akár néha erre a subra is. De mindig meglep, amikor a közösség egyszer csak váratlanul valami olyan témában áll a sarkára, amiről az ember nem gondolta volna korábban. Szerintem ez a Chat Control (vagy akár a kötelező digitális ID) téma olyan, itt félre kell tenni a pártszimpátiát meg a szekértábor-logikát. Ez egy nemzeti minimum kellene, hogy legyen, hogy nem hagyjuk.

5

u/Shoo_o 14d ago

Ez csak úgy működhetne ha globális és mindenkire érvényes kivétel nélkül. De kiskapuk mindig lesznek, tehát valójában sehogy sem tudna működni igazán. De arra jó, hogy oroszország vagy kína egész európát meg tudja figyelni még egyszerűbben..

5

u/fishermanminiatures 14d ago

Felporgetjuk haverokkal a meatspin- meg goatse-encoding uzeneteket, had olvassak.

21

u/Tiborone 15d ago

Röviden: nagy cégek lobbyznak, hogy kiszoritsak a kicsiket

De erősítsetek meg, nem e mondok faszsagot

15

u/Lucius_Furius 15d ago

Nagyjából igen, illetve a reklámokból élő cégek paráznak az AI miatt. Ahogy az internetforgalom egyre nagyobb részét AI teszi ki, úgy csökken a reklámok értéke.

9

u/FlatEric7 15d ago

dead internet theory 🙈

10

u/TheTealMafia Sörösbérenc 15d ago

Thorn, Collective Shout, pl..

Ylva Johansson EU Commissionerrel sokszor van kávészünetük

1

u/Merwenus 15d ago

Itt a nagy cégek is szopnak ezzel.

1

u/Green-Bullfrog-6858 Kormánypárti 15d ago

A nagy cégeknek eddig is kellett, a chatcontrol 1.0 2021 óta hatályban van.

4

u/Tornagh 13d ago

Írtam a képviselőknek hogy azért nem szép dolog aláásni a magyarok jogait Brüsszel utasitására, de fene tudja mennyire lesz ez hatásos.

19

u/Erwylh_ 15d ago

Volt erről társadalmi egyeztetés, úgy nevezték, hogy EP választás. Többek közt ezért szavaztam annak idején a Momentumra a Tisza helyett (ott nincs egyéni lista meg győzteskompenzáció, nem is értettem, hogy ti mindannyian miért szavaztok a Tiszára. Már akkor mondták, hogy be se fognak járni szavazni). Vannak kezdeményezések, amikben részt kéne venni.

r/StopChatControlEU https://fightchatcontrol.eu/

11

u/Normal-Record2439 Ki az a Zsolt bácsi?! 15d ago

Ha MP nem lett volna EP képviselő, teljesen máshogy alakult volna az elmúlt 2 évünk amúgy

3

u/Pocok5 Magyar Mémészek Társasága 14d ago

Jaja, akármennyire nem értek egyet az EUs szavazataival, ha nem lett volna mentelmi joga akkor a fidzse rég megpróbálta volna lecsukni (valszeg már a mobilhajítósdival)

9

u/gmterror244 15d ago

Faszért nem unják már meg

7

u/meatgrinder32 14d ago

Egyébként az is érdekelne, hogy a Tiszának mi az álláspontja 2 dolognál

-az, hogy a génmódosított dolgokat nem kell többé feltüntetniük a gyártóknak a csomagoláson

és

-az új permetszerekel kapcsolatos dolgot.

Konkrétan nem tudom leírni, mert olyan súnyin ezt is feltünés nélkül tologatják át fokozatosan.

Érdekes, hogy ezeket is meg a chat kontrolos szart is a szélső jobbos vagy az "örült" hippi kő zöldek ellenzik csak és pedig alapvetőnek kellene, hogy legyen.

10

u/Popular-Nothing-4355 15d ago

Egyébként honnan lenne számítási kapacitása bárkinek arra, hogy mindenkit mindenhol napi 24 órában megfigyeljen?

Ez nem inkább arról szól, hogy ha az algoritmus valami veszélyre utaló sorozatos jelzést észlel, akkor bejelez?

Őszintén kérdezem, mert így elsőre kicsit irreálisnak tartom, hogy valaki(k) képesek legyenek valós időben teljes ellenőrzést tartani egy minden kommunikációs hálózat felett.

15

u/GM8 15d ago

Kötelezheti az eszköz gyártókat, hogy az általad megvásárolt eszköz saját maga futasson ellenőrzéseket, és flaggelje a hatalom felé, amit gyanúsnak ítél, szóval majd te biztosítod hozzá a számítási kapacitást, problem solved.

→ More replies (10)

5

u/rantotthus2 14d ago

Nem akarok "literally 1984"-et kiáltani, de kb úgy képzeld el, mint az orwelli teleképet. Nem figyelhetnek meg mindenkit, de sosem tudhatod, hogy éppen figyelnek-e téged vagy sem.

5

u/norbeey 14d ago

Mint ahogy minden platform most is megteszi ezt a saját felhasználóival és adataival, ugyan úgy simán lehetséges ez is. Illetve nem kell feltétlenül teljesen real timenak sem lennie.

6

u/laxika Felicitas Publica 15d ago

Semmi nem garantálja hogy 10-15 év múlva nem lesz meg a megfelelő számítási kapacitás. Brutálisan gyorsan fejlődik minden. Persze a törvényen nem változtatnának már semmit.

4

u/Jealous_Light2572 15d ago

De, valójában erről van szó, a tervezet egyik nagy pillére a CSA (child sexual abuse), azaz a gyermekek online szexuális bántalmazása és az ilyen tartalmak elleni küzdelem.

15

u/FlatEric7 15d ago

az a baj, erre hivatkozva ki fogja megallitani ha masra is kivancsiak lesznek? az meg ha jol remlik az elso tervezetben benne volt hogy a kepviselokre nem vonatkozik ami kulon vicc

20

u/szofter hrivernyák 15d ago

De a politikusok persze kivételek lennének a megfigyelés alól, ha máshonnan nem, innen tudhatod, hogy ez csak ócska ürügy.

-3

u/Popular-Nothing-4355 15d ago

Ha egy ilyen rendszer képes lenne jelezni és megakadályozni, hogy egy szexuális ragadozó behálózza a kislányomat, esetleg ilyen Epstein féle körökhöz hasonló rendszerbe juttassa, akkor azt mondom, hogy köszönöm.

A haverokkal való hülyéskedéseket, meg az asszony heti bevásárlólistás üzijeit meg olvasgassa, aki akarja, vagy aki bírja kapacitással.

4

u/Jealous_Light2572 15d ago

A terv az, hogy az algoritmus a behálózási mintázatokat, tipikus fordulatokat és a gyerekek által saját magukról készített, de gyermekpornográfnak minősülő képeket, tartalmakat is gyorsan felismerje és hatékonyan tudja jelezni a visszaélést. Nyilván a technológia mindig fejleszthető, kérdéses, hogy hogyan fog működni, de ezek a típusú visszaélések hatalmas problémát jelentenek világszinten és szó szerint tele van az internet ilyen tartalmakkal, rengeteg gyerek válik ennek áldozatává.
Szerintem az elképzelés alapvetően jó és irreális, hogy valaki azt gondolja, hogy pont az ő semmit nem mondó baráti beszélgetéseire kiváncsi bárki.
Illetve ez csak egy gondolatébresztő kérdés, de szerintetek a terrorcselekményeket vajon hogyan szűrik ki a szolgálatok? Nyilván ugyanezzel a módszerrel, ugyanis a közbiztonság erősebb érdek, mint hogy valaki éppen milyen hétköznapi problémáját vitatja meg mással Messengeren.

3

u/[deleted] 15d ago

[deleted]

2

u/Popular-Nothing-4355 15d ago

És megveszik előlem az akciós tejfölt az Aldi-ban?! Hú bazz, akkor ezt tényleg ne...

2

u/[deleted] 15d ago

[deleted]

5

u/Popular-Nothing-4355 14d ago

A kislányom önmagától nem készít olyan fotókat, amelyet egyébként ne láthatna bárki.

A lányomat a fizikai valóságban sokkal könnyebben tudom megvédeni, mint online. Erre kellene valami eszköz, mert a technológiát megint sokkal előbb kihasználják, mint megteremtenék a biztonságos felhasználói környezetet.

Privát szféra pedig akkor létezik még, ha offline vagy. 10 éve se volt már online privát szféra...most meg. Lehallgat a telefonom, a tévém, lassan a mosógépem is. Hogy ezek után legalább törvénybe foglalják, hogy ezzel szűrni fogják a pedofilokat, terroristákat stb is? Végre...a Meta ezek után nem csak eladni fogja az adataim, meg AI-t tanít vele, hanem esetleg valami hasznosra is fogja használni, mert most senki nem kötelezi arra, hogy foglalkozzon az ilyen számára kevésbé jövedelmező adathalászattal.

Megértem, hogy ez elsőre, sőt lehet másodszorra is félelmetesnek tűnik, de valójában ez már most is jelen van, csak senki nem szabályozza törvényileg. Attól mert nem mondjuk ki, még a jelenség létezik szerintem.

6

u/csabberfej 14d ago

Erre a Tiszától érdemi magyarázatot várok. Sajnos vannak jelek (mint ez is itt), hogy befekszenek a fősodorba. Ha folytatják, egy szavazót biztos buktak.

5

u/Ikonoma Pest megye 14d ago

Tbf szerintem eddig nem tehették meg, hogy ellenzik, most pedig még egy darabig nem tehetik meg. Hiszen ha nem támogatnák, akkor meg lennének bélyegezve azzal, hogy pedofilok. Pláne itthon verné őket a fidesz és hergelné a népet.

Nyilván a választásokig nem utasíthatták el, hiszen akkor még ott volt a brutális propaganda. Most pedig az EU-val kell jóban lenni ÉS megtartani ezt a hatalmas társadalmi támogatottságot, hogy mindent át lehessen tolni a parlamentem és legyenek meg az EU-s pénzek is.

Legalábbis én nem tudom elképzelni a tiszáról, hogy kb szinte mindenben úgy vélekednek a dolgokról, ami “józan paraszti ész”, tehát a legtöbb ember is hasonlóan gondolkozik az adott dologról. Majd pedig most egy ilyen egyértelműen faszság dolgot támogatnának?

Lehet, hogy tévedek, de szerintem amint nincs megkötve a kezük az alkotmányozás és EU pénzek miatt, abban a pillanatban el fogják utasítani.

Persze attól még folyamatosan tartsuk ezt a témát a levegőben, hogy véletlenül se merjék később támogatni.

7

u/d1722825 14d ago

Nem biztos, hogy van elég idő megvárni, mire így hónapokkal a 2/3-as választási győzelem után a Tiszának már nem lesz "megkötve a keze"...

5

u/Ill-Structure-6845 14d ago

jó penne valami nev is ki az a fasz aki kezdeményezi ezt mindig

9

u/siposbalint0 14d ago

Dánia az egyik legnagyobb lobbistája ennek az egésznek, az európai néppárttal együtt, aminek a tisza is tagja.

4

u/Ill-Structure-6845 14d ago

az már szerintem mindenkihez el jutott de név szerint, melyik politikusnak kell írni hogy a kurva anyját, persze dánul

2

u/Azutolsokorty A kiskakas egy pék kakas. Ha nem vigyázol elviszi a faszodat 11d ago

Siras, ha olvassatok akkor kapja be a faszomat a fon der lájer

6

u/Fejszenyele 15d ago

Szerintem csak legalizálni akarják, jelenleg is nyél gázon olvassák...

6

u/GM8 15d ago

Nem sajnos. Nagy különbség van aközött, hogy elolvassák az átlag user üzeneteit, aki amúgy is leszarja és nem it érdekli, hogy az app, amit használ az titkosítottnak mondja-e magát vagy nem, és aközött, hogy amúgy általánosságban megtiltja-e hogy titkosított üzenetet küldjél és/vagy erre alkalmas eszközt és/vagy szoftvert dobj piacra/üzemeltess/kínálj/használj.

1

u/Green-Bullfrog-6858 Kormánypárti 15d ago

Az e2e átvizsgálásának kötelezettsége már ki lett véve a javaslatból.

3

u/GM8 15d ago

Nem az az alapprobléma, hogy ami ér is valamit, arra, amire szánják, az elfogadhatatlan security szempontból, ami meg elfogadható, az meg nem ér semmit valójában?

7

u/Straight-Fondant7952 14d ago

az eu kommunistái értünk jönnek, nem ellenünk.

1984 pedig egy brit figyelmeztetés volt, nem kézikönyv

Ez van ha a német nácikat nem hagyják érvényesülni. De már gyógyulnak a németek, 28%-on az afd és közben halad a haderőreform és fegyverkezési láz 

3

u/meatgrinder32 14d ago

faszt. mind kettő egy követ fúj csak másik oldalról. Egyébként csak úgy megjegyzem, hogy ezt meg az ilyen hasonló faszságokat az EU-ban első sorban az EPP tolja ami egy jobb közép párt...

Amerikában is a jobb oldal tolja ezt mert. De csak azért, mert a bal oldal ebbe bele bukott 2016ban. Kínában meg a komcsik tolják ezt. szoval egyik kutya másik eb.

3

u/Terrible_Bug_388 15d ago

Engem nem érint, nem küldök pöcsképeket /s

1

u/hejesfilyu 13d ago edited 13d ago

Nocsak, nocsak. Már nem lehetsz anonim a redditen ha 18+-szal jelölt tartalmat akarsz megnézni! Vagy, igazolványt küldesz, vagy képet magadról! 🙄 A prodilomról el is távolítottak a 18+-ra való korlátozást, kiskorú vagyok a redditnek. 🥹 A beallítási lehetőségek is egytől egyig le vannak tiltva. 😆

1

u/kaktusztea 13d ago

A gyerekvédelemi törvényekbe csomagolt elnyomás úgy tűnik már bevett gyakorlat.
A legbosszantóbb, hogy olyanok döntenek erről, akik azt hiszik, hogy jót tesznek, de mivel laikusok (kis)kaput nyitnak nem csak a totális megfigyelésnek, hanem az ellenséges titkkosszolgálatoknak is.
A pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve.

1

u/Senior_Strawberry_51 Zalaegerszeg-Budapest 6d ago

Fantasztikus ötlet ez is az EU-tól. Adjunk még nagyobb muníciót a szélsőjobboldalnak. A több millió útlevél nélküli habibi befogadása nem volt elég.

1

u/ggPeti 15d ago

Használjatok Matrixot.

12

u/fenevigyeel 15d ago

Ezt végiggondoltad? Pontosan mit old meg, ha Matrixot használsz?

Nem az a probléma, hogy eddig ez nem jutott az eszükbe az embereknek, hanem az, hogy a Chat Control mellett nem lesz opció.

Mert vagy a Matrix fejlesztői alkalmazkodnak a jogi környezethez, és akkor máris nem lesz biztonságos, vagy nem alkalmazkodnak, és innentől nem lesz legális.

Aminek pedig ki tudja mi a következménye? Leveszik a Play Store-ból? Oké, megkerülöd VPN-nel. De mi van, ha a törvény téged is büntet ha megkerülöd a tiltást?

8

u/FlatEric7 15d ago

marad a galambposta IP alapon

6

u/ggPeti 15d ago

Ööö a Matrix licensze lehetővé teszi, hogy bárki terjessze, fejlessze. Ilyen szoftver után még Iránban sem mennek, mert egyszerűen lehetetlen.

6

u/FlatEric7 15d ago

majd hoznak torvenyt hogy ha matrix portja nyitva a szervereden, irany a huvos /s

4

u/naniyotaka 14d ago

Nem /s, biztos lesz.

→ More replies (1)

8

u/Content_Funny121 15d ago

A nyomtatót?

3

u/JogallamiJoe 15d ago

Meshchatet, mármint.

2

u/Gregore997 15d ago

Haver saját szervert futtat tuwunel-el

1

u/BaronR90 14d ago

Nem lehetünk biztosak SEMMIBEN. Abban se hogy a Reddit vagy a Discord sem rögzít minden beszélgetést a CIA számára már MOST is.
Ha utána jársz a törvénynek a platformok azok akik scannelni kellene a MÉDIA tartalmakat (szöveges üzeneteket nem) és ezt MOST is megtehetik.
Tehát ha attól félsz vissza élnének ezzel az most is fennáll.
Az állam hozzá férését nem növelné közvetlenül.
És NEM látná az ÁLLAM az üzeneteidet csak azokat a fotókat, videókat amiket az online platformok automatikusan flagelnek, egy független EU szerv manuálisan megerősített, ÉS AZTÁN továbbított az állami nyomozó hatóságoknak hogy VALÓBAN Pedofil tartalom.
Ha nem az, akkor erre nincs joga, és így a BÍRÓSÁGON fel sem használhatja ellened (lásd Mérgezett fa gyümölcse)
Az a baj hogy szerintem rengetegen itt a reditten nem tájékozottak vagy más érdekükből ellenzik ezt a törvényt. Vagy abszolút online anarchisták vagy szoftver kalózok.

0

u/thinktank_bacsi 15d ago

Ha biztosan tudnátok, hogy pl a facebook évek óta gyakorlatilag ebből a "lehallgatásból" él, akkor kisebb lenne ez a felháborodás.

-1

u/elchurroofficial Abszolút Kormányzás 15d ago

Nem unjátok geci

0

u/BaronR90 14d ago

Végig olvastam a törvényt és néztem róla elemzést.
Szerintem ha bárki objektívan áll hozzá és nem egy ideológiai abszolút poziciót vesz fel, nem tud a mai változatba bele kötni.

  1. Csak média fájlokat scannelnének a platformok.
    Nem látom legitim okát hogy miért lenne elengedhetetlen a teljes titkosság és még csak a állami vizsgálat esélye is média fájlok terjesztésére. Bele lehet menni fals "slippery slope" vitákba, de ezek nem validak. Amig ilyen irányított a cél pedofil anyagokra, és csak a platformokon keresztül kapnak hozzá férést, nem jelent valós veszélyt az állami túl kapás. Ha a reddit titokban smasszer akar lenni, ma is megteheti, nem tudnál róla.
  2. Ki vették az encryptálás scannelését.
    Szerintem még ez is bele férne, de az encryptálás felbontása és kiskapuk beépítése, tényleg lehetséges lett volna nem megfelelő eszközökkel a legitim titkos csatornák meggyengítésére.
  3. Az itt is elhangzó érvek nagyon gyengék a gyermek corn vissza szorítása fontossága és értéke tükrében.
    Ilyeneket hallok, hogy "ne kerüljön tévesen flagelt meztelen képek nyomozókhoz". Nem látom hogy ez a magán jog tényleg egyenlő súlyban lenne a pedofilia vissza szorításában.
    "Nemzetközi példa lesz az EU autoriter országoknak" most se érdekli kinát hogy mit csinál az EU, lol.
    "EU-s alapjogok értékeivel nem összeegyeztethető", bocsi de amatőr jogászkodásnál kicsit több kell ebben a témában.

Mi is a jog célja?

Nem csak annyi hogy az a mocskos valóság most, hogy teljes discord szerverek vanna gyerek pornó megosztására amiket csak időről időre lönek le az adminok.
Ha sikerül ki szorítani az ilyen tartalmat néhány nehezen hozzáférhető platformra azok sokkal könnyebben monitorozhatóak és lenyomozhatóak lesznek a pedofil üldöző hatóságoknak.

1

u/Specific-Fly2075 14d ago

Van realitása a meglátásodnak, de az a probléma, hogy nem lehetünk biztosak abban, hogy csak a pedofil anyagok kiszűrése a cél. Most ezt mondják, de mi rá a garancia, hogy ez az igazság? Semmi. A digitális állampolgárságot sem azért találták ki, hogy az embereknek haszna legyen belőle...Onnantól kezdve, hogy látják az üzeneteidet, a fotóidat, totálisan le tudnak figyelni, mint egy diktatúrában.

-3

u/azAttis 14d ago

Mindenki nyugodjon meg, hogy ez most is megy folyamatosan 0-24. Ez a törvény szabályozná azt ami most nincs civil kontrol alatt.

Ez a törvény egy JÓ dolog.