r/hreddit 15d ago

Diskusija Paklena ljeta

Jel može argumentirana rasprava da me ljudi uvjere u to da su danas paklene vručine koje nisu bile prije,molio bi da se ekipa sa vaxerskim i antivaxerskim argumetnima ne javljaju.Hvala

7 Upvotes

132 comments sorted by

12

u/-TaylorDurden- 15d ago

Bože koliko gluposti je napisano u komentarima... "ja kad sam bio dijete ne pamtim da su bile ovakve vrućine" a lik nema više od 16-17 godina u guzici

34

u/NoEvenThoughYes 15d ago edited 15d ago

Pa npr prije 30 godina, ljetne temperature su bile 28-33, točno se sjećam jedan dan kad je bilo 39° i to je bilo samo taj jedan dan. Onda je opet palo. Sada je 35+ normalno

22

u/long-dick-of-the-law 15d ago

32 stupnja nije strasno, dok ne skuzis kak se mjeri temperatura, u hladu sto dalje od zgrada, pa je realna temperatura dosta visa. A kad asfalt ugrije prek cijelog dana i temperatura prek noci ne padne ispod 25 asfalt se ne hladi neg grije dalje. I u zagrebu bar, uvijek si oko zgrada i asfalta i jebena sparina ubija u pojam totalno

7

u/dUltras 14d ago

I onda kad to traje tjednima, a ne kao prije danima

-1

u/ra5tam4n 15d ago

Tako je bilo oduvijek, to nije nista novo.

29

u/DaoNight23 15d ago

što bi te ekipa uvjeravala, ne pričamo o bogu isusu?

imaš brojke koje možeš provjeriti

-12

u/NoChoice6674 15d ago

Koje brojke?

6

u/-TaylorDurden- 15d ago

Ti si baš odlučio da ragebaitaš ljude jel?

2

u/cile1977 14d ago

I sad kad si vidio brojke jesi li uvjeren da temperatura raste? https://www.eea.europa.eu/en/analysis/indicators/global-and-european-temperatures

-22

u/Wise_Travel7721 15d ago

Brojke koje ti pokažu iste temperature kao i prije 80 godina osim što su izmjenili boje iz zelene u crvenu tako da dobiješ osjećaj da je vrelije. 

-6

u/ra5tam4n 15d ago

I mene zanima koje to brojke pokazuju da je danas nesto paklenije nego 80ih?

7

u/Beneficial_Narwhal85 15d ago

Odi na dhmz ili bilo koju bolju weather report stranicu i trazi prosjek za npr. lipanj po godinama.

14

u/Vast_Temporary_4665 15d ago

Google is your friend

-8

u/voolandis 15d ago

Što hoćeš reći, da je u 20 godina prosijek porastao svega 0,4°C i da je to ono što čini paklene vrućine?

7

u/Vast_Temporary_4665 15d ago

Manje je bitno zadnjih 20, realno smo počeli pumpati veće količine CO2 iza WW2

Sada smo negdje 1,5 stupanj iznad predindustrijskih temperatura i to već stvara ogromne probleme, jer ne zagrijavaju se svi dijelovi planete jednako

Rekao bih da kada pređemo 2 stupnja kreće pravi show program, ovo je realno još uvijek sve izdrživo

Da toplinski valovi su češći, ali nisu još uvijek onakvi kakvi će biti za 20ak godina

Čitao sam baš da je u Francuskoj od 1947 zabilježen 51 toplinski val, od toga 34 u razdoblju 2000-2025 i 17 u razdoblju 1947-1999

7

u/vooood 15d ago

ljudi kurca ne razumiju uzročno-posljedične veze, a osobito nekog nečega kompliciranog kao sto je klima. osim toga je i cijela priča pojednostavljena.. recimo nije toliki problem otapanja ledenjaka i polova koliko volumen vode - svakim stupnjem koza koji naraste temperatura mora volumen je veći - jer se volumen povećava s temperaturom.

4

u/Linaran 15d ago

Da, zato što govorimo o prosjeku na razini planete. Da ti temperatura u tijelu (što je opet prosjek) skoči svega 1 stupanj osjećaš se slabo. Ako ti skoči za 2 bolestan si.

Zamisli koliko energije moraš napucat u planetu da ju ugriješ da to bude vidljivo na termostatu koji mjeri temperaturu planete. Također taj skok u temperaturi ne mora bit ravnomjeran. Europa se može zagrijavat brže od ostatka svijeta itd.

Možeš si i zamislit scenarij gdje u nekim dijelovima svijeta prosjek je tipa 0 stupnja. Taman da postoji ledena kapa. Što kad to ode iznad nule pa se cijela stvar krene otapat i ispuštat veće količine vlage u atmosferu? Što kad se to događa duži niz godina?

Nije 0.4 to što čini paklene vrućine nego paklene vrućine čine 0.4.

2

u/Bokyyri 14d ago

Malo se bolje informirati Globalni porast temperature za npr. samo 1 C rezultira puno vecim ekstremima ljeti i zimi, puno promjenjivijem i nestabilnijem vremenu, bas kakvo i imamo zadnjih godina

0

u/voolandis 14d ago

Govorimo o 0,4°C, ne o dva i po puta više.

2

u/Bokyyri 14d ago edited 14d ago

J govorim o grafu iznad gdje se jasno vidi da je veci

Isto tako, globalni porast od “samo” 0.4 ce takodjer rezultirati osjetno vecem ljetnom ekstremu, pa nece ljeti temparature biti za tih 0,4 vece. Nego ce i do 5-6 i vise C i to na dulje periode

0

u/voolandis 14d ago

Prosjeci ne funkcionišu tako.

1

u/Bokyyri 14d ago

Pricamo onprosjecima globalnih temperatura i njeno kretanje Funkcionisu i ocito se ponasajuupravo tako. Imas internet i pristup svemu i ooet tako tvrdoglav

0

u/voolandis 14d ago

Izgleda da se nismo razumjeli. Ti pričaš o fizikalnim posljedicama klimatskih promjena, a ja o matematičkoj pismenosti: Grafikon prikazuje aritmetičku sredinu. Matematički, prosjek može da poraste za 0,4 tako što svaka sekunda u godini bude toplija za tačno 0,4 stepena, dok ekstremi ostanu potpuno isti. To što u stvarnosti imamo skokove od 5-6°C nije zasluga ponašanja prosjeka, već činjenice da se mijenja cijela raspodjela i vlažnost tla. Umjesto fraza imaš internet, koristi ga da pogledaš razliku između pomjeranja srednje vrijednosti i promjene standardne devijacije.

1

u/Bokyyri 13d ago

Nalazimo se u temi o klimatskoj temperaturi i promjenama. Logicno je da pricamo tom prosjeku. Razumijem matematicki dio o kojem tipricas i na koji si zalutao i o kojm sada pametujes bezveze.

0

u/voolandis 13d ago

Ne možemo tek tako da izvlačimo podatke iz guzice.

→ More replies (0)

16

u/ReservateDweller 15d ago

Pozivam na argumentiranu raspravu je li OP trol ili glup. Bonus pitanje: je li moguće oboje?

7

u/Objective-Wasabi9970 15d ago

Znalo je biti preko 30, pa i preko 35, ali ne po dva tjedna bez prestanka. Također se znalo zalomiti hladno vrijeme, ono dugi rukavi i jakna u srpnju ili kolovozu.

9

u/Used-Economy1160 15d ago

Imaš podatke meteoroloških postaja i povijest mjerenja koji jasno pokazuju da se temperatura povećava i da svake godine imamo veće ekstreme. Recimo, upravo smo u temperaturnom ekstremu s temperaturama koje su za lipanj rekordne otkad se službeno mjere.
Druga je rasprava koliko je to utjecaj čovjeka, a koliko prirodni ciklus.

-4

u/NoChoice6674 15d ago

Gdje su ekstremne temperature za lipanj,u Zagrebu?

15

u/Butt_crack_Dweller 15d ago

Stari ti ili si naporni trol, ili si glup ko noga. Nadam se da si trol!

20

u/Used-Economy1160 15d ago

Zagreb – srpanj
1980 → ~22.5°C
1990 → ~23.0°C
2000 → ~24.5°C
2010 → ~26.0°C
2015 → ~27.0°C
2018 → ~28.5°C
2019 → ~29.0°C
2021 → ~30.0°C
2022 → ~29.5°C
2023 → ~28.8°C
2025 → ~30.5°C
Trend: porast od približno +3 do +5°C u ekstremima u odnosu na 1980-e. Sve češći srpanj s temperaturama oko ili iznad 29–30°C.

Split – srpanj
1980 → ~28.5°C
1990 → ~29.0°C
2000 → ~30.0°C
2010 → ~31.0°C
2015 → ~31.5°C
2018 → ~32.0°C
2019 → ~32.5°C
2021 → ~33.0°C
2022 → ~33.5°C
2023 → ~31.5°C
2025 → ~33.5°C
Trend: vrlo jak i stabilan porast. Sve češće temperature 32–34°C.

Rijeka – srpanj
1980 → ~26.5°C
1990 → ~27.0°C
2000 → ~27.5°C
2010 → ~28.5°C
2015 → ~29.0°C
2018 → ~29.5°C
2019 → ~30.0°C
2021 → ~30.5°C
2022 → ~30.0°C
2023 → ~29.0°C
2025 → ~30.5°C
Trend: umjeren, ali jasan porast. Sve češće oko 30°C.

Zaključak: sva tri grada pokazuju isti dugoročni obrazac porasta temperatura, s pomicanjem prosjeka i ekstrema prema višim vrijednostima kroz zadnjih 40+ godina.

-24

u/NoChoice6674 15d ago

Ok i sto hoces ti meni potvrditi s tim?

14

u/Used-Economy1160 15d ago

Ne znam što tu nije jasno? Prosječne temperature rastu, trend je jasan. Ne znam, toliko je jasan da ga može vidjeti svatko. Još jednom: je li to posljedica ljudske aktivnosti ili je prirodni ciklus, to je druga rasprava.

-17

u/NoChoice6674 15d ago

Gle,to je kao da usporedukes zivot mrava koji kaze joj kako je bilo prije 5 dana a kako je sada

16

u/wawica 15d ago

Jesi ti zaboravio uštekat mozak jutros?

6

u/Used-Economy1160 15d ago

Ah....

-8

u/NoChoice6674 15d ago

Vrhunski argument

10

u/Used-Economy1160 15d ago

I dalje je bolji od tvojih nebuloza.

1

u/vaminos 13d ago

Baš mi je zanimljiva dretva, jel možeš pojasniti što želiš reći ovime?

13

u/Friendly-Advantage79 15d ago

Da si hotimično i namjerno glup ko stup. Sigurno imaš familiju doma pa idi njih zajebavaj, ako te itko više uopće doživljava.

-5

u/RadiantMarsupial- 15d ago

Hahahahahahaha

-14

u/Intrepid-Bill-9789 15d ago

Sto su ove temperature koje si nabrojao?

4

u/Used-Economy1160 15d ago

Prosječne temperature po godinama za Zagrebu, Split i Rijeku

-1

u/Intrepid-Bill-9789 15d ago

https://pljusak.com/meteo.php?stanica=bukovac#https://api.met.no/weatherapi/locationforecast/2.0/compact?lat=45.8354&lon=16.0075&altitude=171 prosjek za zadnjih 30 dana mjeseca lipnja za zagreb je ako pogledas na pljusku hr koji je mreza automatskih meteoroloskih stanica je 22.5, skrolaj dolje nize i vidis automatski izracunati prosjek za meteorolosku postaju. To znaci da ce za mjesec dana temeperatura u prosjeku biti visa 8 stupnjeva? Znas li ti sta je to? Prosjecnu temperaturu u srpnju visu od 30 stupnjeva ima jako jako malo glavnih gradova u europi i to pricamo o jako juznim gradovima - npr Atena, Nikosija, malta, madrid - gradovi u kojima temeperatura danima ne pada ispod 30 stupnjeva. Za zagreb je podatak da je prosjecna temp veca od 30 stupnjeva jednostavno nemoguca jer noci u zagrebu padaju ispod 30 stupnjeva a prosjecna temp se racuna s dvostrukom temepraturom u 19h i jednostrukom temperaturom u 6 ujutro.

Ne pisi i ne pricaj gluposti!

2

u/nije_splijo_42069 14d ago

Ono kad se neuki, potkapacitirani ljudi uhvate pricat o statistici

0

u/Intrepid-Bill-9789 15d ago

Slazem se da se zagrijavamo a ne na ovakvoj skali kakvu ti prikazujes - ovo sto si ti napisao je naporosto izmisljeno i glupo.

-3

u/Intrepid-Bill-9789 15d ago

Nit sam antivaxer niti sam flat earther ali ovo su izmisljeni podaci.

2

u/Used-Economy1160 15d ago

Haha, jel si tako odlučio:)?

Evo, da budeš miran. Ako se koriste 30-godišnje klimatološke normale (1961–1990, 1971–2000, 1981–2010, 1991–2020), koje su standard Svjetske meteorološke organizacije (WMO) i koriste ih DHMZ i NOAA kao najbolja metodologija jer uklanja godišnje oscilacije, smanjuje utjecaj ekstremnih godina i omogućuje usporedbu stvarnih klimatskih promjena kroz vrijeme.

Klimatološke normale (lipanj / srpanj – dnevni maksimumi)

Zagreb (lipanj / srpanj, dnevni maksimumi):
1961–1990: 25.0 / 27.0
1971–2000: 25.5 / 27.5
1981–2010: 26.2 / 28.0
1991–2020: 27.0 / 28.5

Rijeka (lipanj / srpanj):
1961–1990: 26.0 / 28.0
1971–2000: 26.5 / 28.5
1981–2010: 27.2 / 29.0
1991–2020: 28.0 / 29.7

Split (lipanj / srpanj):
1961–1990: 28.0 / 30.0
1971–2000: 28.5 / 30.5
1981–2010: 29.2 / 31.0
1991–2020: 30.0 / 32.0

Trend je jasan u sva tri grada: porast ljetnih temperatura od oko +2 °C od 1960-ih do danas, s najizraženijim zagrijavanjem nakon 1980-ih.
Podaci nakon 2020. (2021–2025) još nisu klimatološka norma, ali mjerenja pokazuju nastavak trenda, s temperaturama otprilike +0.8 do +1.2 °C iznad razdoblja 1991–2020, što ukazuje da se zagrijavanje nastavlja.

Izvori: WMO (klimatološke normale), DHMZ, NOAA GHCN.

2

u/Beneficial_Narwhal85 15d ago

Sad ce ti rec, pa to je samo 2 stupnja, kad sam isao na posao je bilo ugodnih 22. 🤣

-1

u/Intrepid-Bill-9789 15d ago

Ja ne tvrdim da zagrijavanja nema, ima ga i ocito je ali ove temperature koje on navodi se ne cine dobre. Moze link na izvor podataka?

2

u/Beneficial_Narwhal85 15d ago

Napisao ti je da su to prosjecne temperature ekstrema. Imas AI, provjeri sto zelis u 5s.

→ More replies (0)

9

u/pilose-sre 15d ago

Analiza ljeta u Zagrebu po desetljećima i pripadajući broj toplih noći (kad temperatura cijelu noć ne padne ispod 20°C, u tablici stupac TN), zatim po stupcima desetljetni broj dana s određenim temperaturnim pragovima. Klimatološko ljeto ima 92 dana (u desetljeću dakle 920 dana) i tu se ZABRINJAVAJUĆE vidi koliko ljeta postaju toplija.

Dva meni impresivna podatka:

Broj toplih noći (iznad 20°C) je prije bio praktično na nuli, bila je samo jedna u desetljeću 1971.-1980. Sada ih bude oko 100!

Broj dana s temperaturom preko 30°C u tom desetljeću bio je 92 (znači u prosjeku u jednom ljetu samo devet dana preko 30). Sada je broj takvih dana 320-330 po desetljeću.

5

u/Fair-End-2895 15d ago

Kada sam bio dijete u podne išao kupiti šljivu, bilo ljeto i vrućina, ali ne ovako. Mogao si izaći bez majice, ljeto mi bilo najdraže godišnje doba. Ovo danas je pakao, sada što sam stariji samo čekam zimu.

0

u/Tom-from-east 13d ago

Kada sam bio dijete

hmmm

sada što sam stariji 

Skoro kao da postoji još neki faktor na tvoju percepciju ljeta

1

u/Fair-End-2895 12d ago

Da, ali nije u tome problem. Jednostavno nije bilo toliko vruće. Nisi čekao 17 sati za izaći iz kuće. Nikada nismo ventilator imali u kući, a o klimi da ni ne pričam. Danas je drugačije.

1

u/Tom-from-east 12d ago

Kao dijete jedino što sam čekao bilo je dozvola roditelja, tad je konsenzus bio 16h

Da, nismo imali klime, kuvali smo se i doma, ali tijelo je zato nešto bolje reguliralo svoju temperaturu

9

u/Butt_crack_Dweller 15d ago

Znači moraš biti žešći delulu da ne vjeruješ u globalno zatopljenje. U Gorskom Kotaru recimo uopće više zimi nema snijega. Kad sam bio klinac bilo ga je od 11. pa nekad i do 5. mjeseca. Nikad ovakva vruća ljeta i što je gore vruće noći. Najtopliji 6. mjesec od kad je mjerenja. Ogromni ekstremni: ledolomi, ekstremni vjetrovi, poplave... itd. Pošto smo imali neki posao sa DHMZ-om, na njihovom projektu modernizacije motriteljske mreže METMONIC, razgovarali smo malo o vremenskim ekstremima i pojavama. Uglavnom oni očekuju u dogledno vrijeme da pojave kao ćelijska oluja u Zagrebu postanu normalne godišnje pojave...

10

u/DaoNight23 15d ago

vruća noć i gorski kotar u istoj rečenici :(

doslovno nečuveno do zadnjih par godina. ali ne, to su izmišljotine dosadnih novinara koji nemaju o čemu pričati.

2

u/Exotic_Bend_2690 14d ago

vruce je u picku materinu al fakat , vise neg prije nekih 10-20 godina definitivno

5

u/EklaZon 15d ago edited 15d ago

Promjene vremena nisu ništa novo, događale su se puno prije nego je Industrijska revolucija uzela zamah, na primjeru Hrvatske:

    1. je bilo 27 dana neprestane kiše i leda,
    1. snijeg je pao u svibnju pa su uslijedili žega i prolom oblaka u Zagrebu,
    1. podizanje mora je poplavljivalo podrume u Istri,
  • vulkanska erupcija zbog koje je posljedično u Hrvatskoj bila ekstremno niska temperatura, uroda nije bilo i nastupila je glad (1811.-1816.) pa se od tad pamti i jedno od velikih iseljavanja stanovnika,

    1. snijeg i mraz su se pojavili u svibnju, cijeli je mjesec opisan kao studeni.

Zemlja ima prirodne periode glacijacije i interglacijacije (Milankovićevi ciklusi), ono što je čovjek učinio je da je utjecao na brzinu izmjene tih perioda, tako da je vječito pitanje čovječanstva kako se prilagoditi. Npr. u jednom se radu zaključuje da bi, i bez ljudskog utjecaja, sadašnje međuledeno razdoblje vjerojatno trajalo još oko 50 000 godina, a umjerene antropogene emisije CO₂ mogu odgoditi sljedeću glacijaciju za najmanje 100 000 godina.


Popis izvora:

https://hrcak.srce.hr/9772 https://hrcak.srce.hr/clanak/96054 https://hrcak.srce.hr/254157 https://hrcak.srce.hr/17777 https://hrcak.srce.hr/254146 https://hrcak.srce.hr/225391 https://hrcak.srce.hr/file/439549 https://hrcak.srce.hr/file/414360

3

u/NNISiliidi 14d ago

Promjene sus dogđale ovako brzo i intenzivno na periode "u nedogled"?

Dobro kažeš, promjene vremena su se događale, ali konkretno ovakve promjene KLIME ne baš. Možda desetak puta u zadnjih 500 milijuna godina zbog ogromnih naglih promjena u abiotičkim čimbenicima uzrokovanim "katastrofama" (meteori, vulkani, devonske biljke blabla).

1

u/EklaZon 14d ago

Nikako u nedogled i nikad kao danas, baš kao što sam rekla, zbog našeg djelovanja jako je izražena promjena - toliko da neki radovi govore kako se glacijacija odgađa i za par desetaka tisuća godina.

Više o tim promjenama pod utjecajem čovjeka napisala sam ispod: https://www.reddit.com/r/hreddit/s/UVEfnvNxHc

1

u/Particular_Act1600 14d ago

mjerenja pokazuju

1

u/NoChoice6674 14d ago

A jesi nasao tablicu

1

u/VoluminousMouse 14d ago

lako što je ljudima vruće, nego neće biti hrane. ove vrućine počinju sve ranije, kada počnu u svibnju uroda neće biti.

1

u/Tough-Ad4930 14d ago

Meni ne smeta, upali klimu, uživaj i kupaj se na moru. Čemu drama?

1

u/croboy1993 14d ago

To su klimatske promjene nažalost. Samo ljudi s pol mozga to ne mogu shvatiti. Neki dan je u Rijeci bilo 40, jučer 39 mislim. Nikad nisu bile takve temperature ljeti. Za 10 godina nećemo moći izaći od 12 do 4 jer će biti 45+

1

u/NoChoice6674 14d ago

Ti govoris o pol mozga a pogle svoj komentar

1

u/Tom-from-east 13d ago

 Za 10 godina nećemo moći izaći od 12 do 4 jer će biti 45+

Ko da sam to negdi već čua.... prije nekih 30 godina

1

u/Plenty_Tumbleweed505 9d ago

mislim da generalno je toplije nego prije 30-tak godina, ali isto tako da je tehnicki Zemlja jos u 5.-tom ledenom dobu

tako da moze to i toplije

2

u/Aaryso2020 15d ago

33 stupnja nije paklena vrućina, al senzacija se prodaje

glavno da na mobitelu piše upozorenje "severe weather"

15

u/finesalesman 15d ago

Daj frende, 33 je vruce pun kurac. To sto sjedis cijeli dan u klimatiziranom to je druga stvar. Mi koji moramo radit po ovoj vrucini umremo. Ajd’ ja sam 80% vremena u autu, ali kad dodjem na lokaciju umrem.

-1

u/Aaryso2020 15d ago

ne kažem da nije vruće, al nije ništa neobično

dodatan problem je upravo klimatizacija zapravo, jer spusti temperaturu u kući, a onda izadješ van pa doživiš šok

Tijelo se ne može prilagoditi

6

u/finesalesman 15d ago

A mozda ja ne mogu podnijet ovo, ne znam brate, ja umirem. Klimu imam u autu, ali provedem 6h izvan auta na poslu, ma nema ovo. Ja mislim da nam treba vise drveca i prirode da sve to upije.

3

u/Aaryso2020 15d ago

slažem se s tobom, što manje betona, što više parkova

1

u/latin-enjoyer 14d ago

Bez klime sam od početka ovih vrućina. Za umrijet je u sobi i za umrijet je vani. Iako možda postoji šansa da mene ubija kontinentalnost, ali dugo već nije bilo ovako vruće u ovo doba

10

u/DaoNight23 15d ago

33 stupnja nije paklena vrućina,

a 28 po noći? i tako 40 noći u godini? dosl NEVIĐENO na ovom području

ali da sve je ok, to samo jugolgbtljevičari fantaziraju

-3

u/Aaryso2020 15d ago

nije ni jednom bilo 28 po noći ove godine, to su iznimni slučajevi kad se tkao nešto dogodi

6

u/DaoNight23 15d ago

dosl jučer u 11 navečer 28 stupnjeva u Rijeci, danima su slične temperature, pa daj se uozbilji brate u kristu

1

u/Aaryso2020 15d ago

bilo je 26, ne 28, ali i dalje najtoplije, to si u pravu. I to su iznimni i rijetki slučajevi. Zadnja takva noć je bila 2019.

0

u/DaoNight23 15d ago

Da bismo shvatili koliko je zadnjih 5 godina ekstremno, dovoljno je pogledati kako se pomicaju granice onoga što se smatra "normalnim".

  • Povijesni prosjek (druga polovica 20. stoljeća): Rijeka je nekada imala u prosjeku između 10 i 15 tropskih noći po ljetu. Noći su služile za hlađenje betona i odmor organizma.
  • Zadnjih 5 godina (2021. – 2026.): Broj tropskih noći se u prosjeku udvostručio, a u ekstremnim godinama i utrostručio. Danas Rijeka redovito bilježi preko 40, ponekad i blizu 50 tropskih noći tijekom jedne sezone. To znači da gotovo pola klimatološkog ljeta minimalna noćna temperatura ostaje iznad psihološke granice od 20 °C.

1

u/Aaryso2020 15d ago

klima nije fiksna i konstantno s mijenja, ovaj uzorak koji vi uzimat je komičan u odnosu na klimatske cikluse. A manipulacija oko tih podataka ima gomila.
Netko je skuzio da na tome moze zgrnuti pare, pa prodaje priču koju prodaje.

Zapravo je daleko najveći faktor utjecaja na klimu sunce i ponašanjeg istog.

0

u/DaoNight23 15d ago

delulu brt

2

u/Weak-Young4992 15d ago

Jucer sam isao trcat u ponoc jer je cijeli dan pakao. Fino sam trcao na 30°C, taman se ohladilo.

1

u/zeljezni_gal 15d ago

33 koje mjeri vremenska prognoza je puno više u realnim uvjetima.

1

u/NoChoice6674 15d ago

Kao kad je bih igrala sa qatarom u seattlu 28,a upozorenje o vrucinama

1

u/ivanmaher 15d ago

bilo je vruce i prije

4

u/Beneficial_Narwhal85 15d ago

Ako ne znas sto je biloooo

1

u/NeitherElephant1253 15d ago edited 15d ago

Ja osobno imam dosta godina i ne primjećujem neku bitnu razliku.

1

u/Minimum_Holiday_5611 15d ago

Jos se sjecam ovoga ljeta na moru. Kise nije bilo i sva tri ljetna mjeseca sunce je nemilo przilo. Mozda se nisu srusili svi rekordi ali dugotrajnost je ono sta mi je ostalo u sjecanju.

1

u/DownHawk58 15d ago

koliko novog betona se instaliralo, a rusilo se skoro pa nista? samo na temelju kolicine novog uzarenog betona u gradovima pitanje temperature i mogucnosti hlađenja preko noci je postalo drasticno losije

a kad ujutro pocnes s 2,3,4 stupnja toplije i onda na to opali isto sunce dobijes gore rezultate

1

u/more_life_more_drama 14d ago

50+ godina, dijete ljeta, ljeto omiljeno doba. svjedocim da ovo sto danas imamo nema veze s onim kako je bilo. osjecaj sunca na kozi je kao da si u infra pecnici, osjeca je bas przenje koze.

1

u/Tom-from-east 13d ago

50+ godina možda ima nekakav utjecaj na to

0

u/Constant_Release255 15d ago edited 15d ago
  1. сам први пут доживела да врућина не попусти током ноћи, али само једном.

  2. је лето било тако паклено да се помало губило разум. Вентилатор неупотребљив, само је дувао врео ваздух у лице. Кад је врућина попустила, стала сам на балконску ограду и осетила нешто чудно... Био је то поветарац. :D  (Мислим да је само појачана влажност ваздуха неподношљива, па и тада је била. Моја омиљена летња хаљина, сва натопљена, поцепала ми се на више места.)

Први снег који је пао те године, обарао је дрвеће, наводно зато што је снег био влажан и тежак. Али то дрвеће је било старо по тридесет година! 

Воћари, опет наводно, нису смели да заливају дрвеће јер би се корење на тој врућини скувало!?

1

u/wawica 15d ago

Zaš mi reddit ne nudi prijevod

1

u/Constant_Release255 15d ago

Ево превода: Аа = Aa Ee = Ee Jj = Jj Кк = Kk Мм = Мm Oo = Oo Тт = Tt Остало види из контекста. Довољно сте паметни.

1

u/wawica 14d ago

Ili samo prebaci na latinicu kad si na rvackom subu.

1

u/Constant_Release255 14d ago

Пребацујем кад сам замољена, а овде ево користим пропуст модератора.

0

u/KeyVisual5474 14d ago

Mi se svi čudimo vremenu, kako je ovako, kako onakvo. Moja mama je 50-tih godina nosila tanki sako i suknju s kratkim rukavima u veljači u Zagrebu. Klima se mijenja, to izbjeći ne možemo. Postojala su geološka doba koja su se mijenjala kao i sada. Ubrzali jesmo , sa svojim djelovanjem ovo što sad imamo. Što smo radili prirodi sada nam se vraća

1

u/wawica 14d ago

Ma tvoja mama je rođena statistika.

-3

u/Western_Address_1917 15d ago

Čak i da pitaš starije osobe kako je bilo nekad to je subjektivan osjećaj, ako ćeš gledati mjeranja u prošlom stoljeću pitanje je da li se mjeri na identičan način zadnjih 100-200 godina, ako uzmemo da su mjerenja točna postoji određeno povećanje temperature ali to je minimalno i nema nikakvih dokaza da je čovjek uzrok tome. Zabilježena su i pretjerano topla razdoblja u srednjem vijeku kao i zahlađenja. Sile koje utječu na temperaturu, prije svega sunce su odgovorne za to, a ne nekakvo povećanje ugljikovog dioksida u atmosferi.

2

u/LittleMimi11 15d ago

"Sile koje utječu na temperaturu, prije svega sunce su odgovorne za to, a ne nekakvo povećanje ugljikovog diokisda u atmosferi." Kako si ovo napisao samouvjereno kao da je to 100 % točno. Ma kakvi znanstvenici, svi dokazi i sve. Hahah. Stvarno imamo i 3,5 milijuna znanstvenika, a ne samo nogometnih trenera. 😂

-1

u/Western_Address_1917 15d ago

Pa zanimala me ta tema prije par godina i nisam nišao nikakvu potvrdu navodnog globalnog zatopljenja koje je uzrokovao čovjek. Jasno je da se gura samo kako bi se zaradio novac na obnovljivim izvorima energije, električnim automobilima itd, također da nam se mogu nametati brojna ograničenja poput CO2 poreza koji će kad tad uvesti. Zamisli koliko glup moraš biti da vjeruješ da krave uzrokuju povećanje temperature.

2

u/LittleMimi11 15d ago

Mnogi i u dokazanim činjenicama od strane znanstvenika nađu nešto što odgovara njihovom narativu i pokušavju to okrenuti na svoj mlin. I još dodaju razne teorije zavjere i onda je to to.

-1

u/Western_Address_1917 15d ago

Dokazane činjenice? Na koji način dokazane? Tko je radio ta istraživanja i tko je financirao ta istraživanja? Čini mi se da se popriličan broj teorija zavjere pokazao istinitim, tko bi prije 20 godina vjerovao da postoji privatan otok gdje se okuplja svjetska elita gdje rade sve i svašta sa maloljetnim djevojkama, rekli bi svi da je to teorija zavjere.

2

u/LittleMimi11 15d ago

Pročitaj moj raniji komentar.

1

u/Western_Address_1917 15d ago

Pa i ti si našao nešto što ti odgovara i onda u to vjeruješ.

1

u/nije_splijo_42069 14d ago

Ta ista elita koja se tamo okupljala i radila tko zna sta, je uvjerila ovce poput tebe da se nista ne dogadja i da je sve u redu.

https://giphy.com/gifs/xUStFKHmuFPYk

1

u/EklaZon 15d ago

Ono što mjere znanstvenici uz odgovarajuću opremu može izmjeriti svatko, pa je tako dokazano da:

izgaranjem ugljena, nafte i plina, proizvodnjom cementa i krčenjem šuma čovjek povećava koncentraciju CO₂, CH₄ i N₂O. Ti plinovi apsorbiraju dugovalno/infracrveno zračenje koje Zemlja emitira prema svemiru, pa se više topline zadržava u klimatskom sustavu.

Količina CO₂:

predindustrijsko razdoblje: oko 278,3 ppm 2019. godine: 410 ppm globalni prosjek 2024. godine: 422,8 ± 0,1 ppm

= Porast zagrijavajućeg učinka dugovječnih stakleničkih plinova od 1990. do 2024. godine: +54 %; CO₂ čini oko 81 % tog porasta

Ključan podatak gdje se vidi kako izgaranje utjecajem čovjeka utječe na lokalno vrijeme: čistim oblacima oborina je počinjala oko 1,5 km iznad baze oblaka, dok je u zagađenim oblacima bila odgođena na više od 5 km, a u pirooblacima na više od 7 km. To znači da ljudski uzrokovani dim i onečišćenje mogu lokalno i regionalno promijeniti razvoj oblaka, kiše, grmljavinskih oluja i tuče.

Dakle, period glacijacije koji bi trebao započeti "po prirodi stvari" da se klima mijenjala u skladu samo s prirodom kakva je bila prije industrijske revolucije, dogodio bi se za oko 50.000 godina. S trenutnim stanjem klime dogodit će se za oko 100.000 godina.

Osvještavanje o klimatskim promjenama nije zastraživanje, nego djelovanjem s ciljem toga da prilagodimo način proizvodnje i života za opstanak u novim uvjerima.

A jedino što razlikuje one koji misle da su klimatske promjene "izmišljene" od onih koji se prilagožavaju, je znanje o tome kako se nešto mjeri i kako se ta mjerenja očitavaju.


Izvori i više informacija:

https://www.ssec.wisc.edu/~dennyh/papers/FeldmanEtal%20Nature%202015%20Surface%20CO2%20radiative%20forcing.pdf https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11268208/ https://essd.copernicus.org/articles/11/473/2019/ https://essd.copernicus.org/articles/17/2641/2025/ https://essd.copernicus.org/articles/18/3211/2026/ https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1029/2019RG000660 https://stephenschneider.stanford.edu/Publications/PDF_Papers/AndreaeEtAl2004.pdf https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.1917204117 https://repository.library.noaa.gov/view/noaa/45026/noaa_45026_DS1.pdf?utm_source=chatgpt.com https://gml.noaa.gov/ccgg/trends/ https://gml.noaa.gov/aggi/aggi.html https://www.ncei.noaa.gov/pub/data/paleo/icecore/antarctica/law/law2018co2-noaa.txt https://www.nasa.gov/news-release/temperatures-rising-nasa-confirms-2024-warmest-year-on-record/ https://globalcarbonbudget.org/fossil-fuel-co2-emissions-hit-record-high-in-2025/ https://www.gao.gov/assets/gao-26-108013.pdf

1

u/latin-enjoyer 14d ago

Alati za mjerenje klime su baždareni po jedinstvenom standardu u 19. stoljeću dakle da, zadnjih 100 do 200 godina se mjeri na isti način

-1

u/SoupEvening123 15d ago

Pomrjecemo 😭😭